DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH W DRZEWICY ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI SWOJEJ STRONY INTERNETOWEJ ZGODNIE Z BRZMIENIEM USTAWY Z DNIA 4 KWIETNIA 2019 ROKU
O DOSTEPNOŚCI CYFROWEJ STRON INTERNETOWYCH I APLIKACJI MOBILNYCH PODMIOTÓW PUBLICZNYCH.
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI MA ZASTOSOWANIE DO STRONY PODMIOTOWEJ :
http://www.liceumdrzewica.com.pl
Data publikacji strony internetowej: 30.09.2010
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 24.03.2022.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
STRONA INTERNETOWA UDOSTEPNIA HIPERLINKI ORAZ PRZEKIEROWANIA DO NASTEPUJĄCYCH STRON I APLIKACJI:
https://www.youtube.com/user/ZSPDrzewica/featured
https://uonetplus.vulcan.net.pl/powiatopoczynski/?logout=true
https://www.office.com/
http://dcw-od.cba.pl/index.php/pl/
A także :
Oświadczenie sporządzono dnia: 22.03.2021.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobami odpowiedzialną jest Michał Grudziecki oraz Ernest A. Balasiński, adres poczty elektronicznej: mgrudziecki@zspdrzewica.onmicrosoft.com ; ebalasiński@gmail.com Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer
(48) 375 60 89 lub 514 075 760.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać do Zespołu Szkół Powiatowych w Drzewicy:
Ulica Staszica 5 , 26-340 Drzewica; pocztą elektroniczną : liceum.drzewica@wp.pl lub telefonicznie dzwoniąc pod numer : 514 075 760 .
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stroną internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Starosta Opoczyński
Adres: 26-300 Opoczno, ul., Kwiatowa 1a
e-mail: sekretariat@opocznopowiat.pl
tel.: 44 741 49 00
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich :
https://www.rpo.gov.pl/
Zgodnie z art.18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Wzrór wniosku o zapewnienie dostepnosci cyfrowej
Dostępność architektoniczna
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH W DRZEWICY ; ULICA STASZICA 5 ,
26-340 DRZEWICA
Dostępność wejścia:
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
Dostępność kondygnacji budynku:
Budynek Zespołu Szkół Powiatowych w Drzewicy jest dwupiętrowy i ze względu na ograniczenia architektoniczne nie spełnia wymagań ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Nie dysponuje platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra budynku.
Dostępność toalety:
Toalety nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność parkingu:
Przed budynkiem Zespołu Szkół Powiatowych w Drzewicy nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Utrudnienia:
Nad wszystkimi wejściami do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Brak informacji o prawie wstępu z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub
w druku powiększonych dla osób niewidomych i słabowidzących.
Obsługa osób słabosłyszących/niedosłyszących/niesłyszących
Osoby słabosłyszące/niedosłyszące/niesłyszące przy załatwianiu spraw nie mają możliwości skorzystania z usługi tłumacza języka migowego. Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.
Obsługa osób z ograniczoną możliwością samodzielnego poruszania się
W przypadku niemożności dotarcia klienta do właściwej komórki organizacyjnej istnieje możliwość zejścia pracownika na parter budynku i obsługa interesanta
w dogodny dla niego sposób.
Dane teleadresowe Zespołu Szkół Powiatowych w Drzewicy :
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH W DRZEWICY
ULICA: STASZICA 5, 26-340 DRZEWICA
E-MAIL: liceum.drzewica@wp.pl
STRONA INTERNETOWA : http://www.liceumdrzewica.com.pl
TELEFON : (48) 375 60 89 lub 514 075 760.