error
Jestes tutaj: Strona glówna -> News: Pozdrowienia z Włoch
Pozdrowienia z Włoch

Pozdrowienia  z Włoch

Wystartowaliśmy o północy z soboty na niedzielę z Drzewicy. Na lotnisko wiózł nas miły pan Zbyszek. Oczywiście dotarliśmy na czas i na dwie godziny przed odlotem byliśmy już na lotnisku. Ponieważ większość z nas pierwszy raz leciała samolotem to przeżywała spory stres przed pierwszą odprawą lotniskową. Każdy zadawał sobie pytanie, czy bagaż nie jest za duży, czy podręczna torba nie zawiera niedozwolonych rzeczy czy będziemy „piszczeli” na bramce. Przechodzi pierwsza, kolejna osoba i pisk. Wszyscy patrzymy – Natalia. I jeszcze raz, i jeszcze raz pisk. Krótki stres dla Natalii ale wszystko na szczęście było w porządku. Teraz tylko jeszcze tylko sala oczekiwań na odlot, autobus do samolotu i wejście na pokład. Lot przebiegł bez żadnych turbulencji. O godz.8.00 wylądowaliśmy na lotnisku Ciampiano w Rzymie. Tuż po wyjściu przywitało nas piękne słońce i iście wiosenna temperatura. Autobusem przejechaliśmy na centralny dworzec kolejowy w Rzymie. Tu mieliśmy czas wolny oczekując na pociąg do Asyżu (po włosku Assisi). Ruszyliśmy na zwiedzanie Rzymu. Zdążyliśmy zobaczyć  kościół Św. Marii … oraz Koloseum. Pełni wrażeń wróciliśmy przepięknymi uliczkami Rzymu na dworzec. Jeszcze tylko 4 godziny jazdy pociągiem i byliśmy w Asyżu. Nocleg mamy w hotelu Panda naprzeciwko szkoły goszczącej. Każdy dzień naszej wizyty jest ściśle wypełniony zwiedzaniem i pracą nad realizacją projektu. Poniedziałek rozpoczęliśmy od poznania naszych kolegów i koleżanek z pozostałych szkół biorących udział w projekcie. Bułgarzy to uczniowie szkoły technicznej, przyjechali sami chłopcy pod opieką nauczycielki języka angielskiego. Anglicy i Portugalczycy to uczniowie szkoły będącej odpowiednikiem naszego liceum. Szkołę techniczną reprezentowali również Turcy i Włosi. W szkole przywitał nas dyrektor szkoły. Po krótkiej części oficjalnej wyruszyliśmy na zwiedzanie Asyżu. Pogoda była przepiękna. Zwiedziliśmy Bazylikę Św. Franciszka oraz bazylikę Św. Klary , przeszliśmy przepięknymi uliczkami Asyżu i wróciliśmy do szkoły. Tam już zaczęła się praca. Uczniowie przygotowywali prezentację dotyczącą głównego zagadnienia projektu – gospodarki odpadami, nauczyciele zaś pracowali nad harmonogramem dalszych etapów projektu. We wtorek kolejny dzień poznawania Asyżu oraz prezentacje poszczególnych krajów. Przygotowaliśmy filmy o Polsce, Drzewicy oraz krótki pokaz zwyczajów polskich.